Nicolaj D. Jepsen Photo

Maritime Billeder & Data

CROWN SEAWAYS – IMO 8917613 tilbage i København efter en måned på Lindø.

CROWN SEAWAYS – IMO 8917613 tilbage i København efter en måned på Lindø.

Navn: Crown Seaways
IMO:
8917613
Byggeår:
1994
Kaldesignal:
OXRA6
Længde: 
171 m.
Brede:
27 m.
Dybgang:
5,9 m.
Flag:
Danmark
Maskine: 
Fire Pielstick 12PC26V-400e diesel maskiner.
Effekt:
23760 kW
Fart: 
21,5 kn
Værft:
Brodogradevna Industrija, Split, Kroatien.
Byggenr.:
373
Tonnage: 
BRT 35.285
Passagerer: 
max 2126
Besætning:
130
Dæk:
12
Kahytter:
637
Dæk med kahytter:
6
Ejer:
DFDS
Rederi:
DFDS
Søsterskibe: Amorella (8601915), Gabriella (8917601), Isabelle (8700723)

Hoveddata

Billede

null

IMO
8917613
MMSI
219592000
ENI
Kaldesignal
OXRA6
Hjemhavn
København
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1994
Byggepris
Stenfiskernummer
Kontrolnummer
A 461
Havnekending Nr.
Register
DIS
Ophugget

Dimensioner

Længde
153.84meter
LOA
171.32meter
Bredde
27.6meter
Højde
0
Dybgang
6.2meter
Dybde
8.5meter
Servicefart
15.8knob
Fribord

Skrog

Værft
Sour Brodogradevna Industija SPLIT - Kroatien
Skrog nr.
373
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Design

Maskine

Beskrivelse
Pielstick, 4x PC 12 2.6 V4000, totally 35840 kW 2x VPP 2x bow-thrusters Auxiliary boiler, vertical shell type 1P TPK KLN/VIC NOT SET Auxiliary boiler, vertical shell type 2S TPK KLN/VIC NOT SET Auxiliary boiler, exhaust gas water tube 1PO KIP/OC NOT SET Auxiliary boiler, exhaust gas water tube 2PI KIP/OC NOT SET Auxiliary boiler, exhaust gas water tube 3SI KIP/OC NOT SET Auxiliary boiler, exhaust gas water tube 4SO KIP/OC NOT SET Emergency generator diesel engine BA8M 816W NOT SET Intermediate shaft P Shaft Intermediate shaft S Shaft Main generator diesel engine P 6R 32 BC WARTSI Main generator diesel engine SC 6R 32 BC WARTSI Main generator diesel engine SI 6R 32 BC WARTSI Main generator diesel engine SO 6R 32 BC WARTSI Manoeuvring thruster electric power unit (BTA) Electric power unit Manoeuvring thruster electric power unit (BTF) Electric power unit Manoeuvring thruster, tunnel (BTA) 2400 D/AS CP KAMEWA Manoeuvring thruster, tunnel (BTF) 2400 D/AS CP KAMEWA Propeller shaft arrangement P Propeller shaft arrangement S Propeller, controllable pitch P 157XF3/4 KAMEWA Propeller, controllable pitch S 157XF3/4 KAMEWA Propulsion diesel engine PI 12 PC2-6//2V PIELST Propulsion diesel engine PO 12 PC2-6//2V PIELST Propulsion diesel engine SI 12 PC2-6//2V PIELST Propulsion diesel engine SO 12 PC2-6//2V PIELST Propulsion reduction gear P NAVILUS GVE 1875/A LOHMAN Propulsion reduction gear S NAVILUS GVE 1874/A LOHMAN Steering gear P Steering gear S
Effekt
35840KW
HK
Design Max Hastighed
21.5knob
Drivmiddel
Olie
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Landstrøm
Ja
Master
Sejl
Tovværk
Tovender

Management

Ejer

DFDS A/S

Rederi

DFDS A/S

Klassifikations selskab
Det Norske Veritas (DNV)
Forsikrings selskab
The West of England Shipowners
Station

Kapacitet

Dødvægt
2940tons
Bruttotonnage
35498tons
Nettotonnage
21021tons
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere
Gods kapacitet
970 Lanemeter
Udstyr
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
Passagerer
2136PAX
Elever
Dæk
11
Kahytter
637
Dæk med kahytter
6
Køjer
2026
Biler
450
Trailere
Lanemeter
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Rute

Tanke

Tank Kapacitet
Balasttanke
0
Brændstoftanke
0

Udstyr

Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Kraner

Historik

Tidligere navne
Planlagt navn: Frans Kockum (1993) Planlagt navn: Thomas Mann (1994) Crown of Scandinavia (7. juni, 1994 - 14. januar, 2013)
Tidligere ejere
Bestilt af: Swed-Link AB, Malmö, Sverige (28. september, 1989) Swed-Link AB, Malmö, Sverige (7. juni, 1994) DFDS A/S, Danmark (7. juni, 1994 - 3. september, 2000) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (3. september, 2000 - 27. november, 2003)
Tidligere Rederier
Tidligere Ruter
København - Helsingborg - Oslo (26. juli, 1994 - 15. oktober, 2006) København - Oslo (15. oktober, 2006 - 18. marts, 2020)
Tidligere Hjemsteder
Malmö (7. juni, 1994)
Tidligere Flag
Tidligere Kaldesignal
Gudmor
Søsterskibe

Amorella (8601915), Gabriella (8917601), Isabelle (8700723)

Bestilt
28. september 1989
Første Stål Skåret
Kølstrakt
28. april 1990
Søsat
6. april 1992
Prøvetur
3. maj 1994
Leveret
1. juni 1994
Døbt
Døbt Sted
Jomfrurejse
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
18/03-2020 Oplægges i København pga. COVID-19 25/06-2020 Indsættes på ruten København - Frederikshavn - Oslo, ruten ændres efter Stena Line stopper sejladsen på ruten Frederikshavn - Oslo. 02/11-2020 Oplægges i København pga. COVID-19.
Noter

Næste Post

Forrige Post

Efterlad en Kommentar

© 2020 Nicolaj D. Jepsen Photo

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side. Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.