Nicolaj D. Jepsen Photo

Maritime Billeder & Data

SEVMORPUT – IMO 8729810 i Storebælt d. 27. december 2020

SEVMORPUT – IMO 8729810 i Storebælt d. 27. december 2020, på vej på værft i St. Petersborg. Sevmorput er det sidste aktive atomdrevne fragtskib.
D. 5. oktober afgik Sevmorput fra St. Petersborg mod Antarktis, med byggemoduler til Vostok Research Station på sydpolen. Efter at have passeret Ækvator mistede hun det ene skrueblad, og måtte søge ly ud for Angola, hvor dykkere har skåret det modsatte blad af skruen, for at afbalancere den. Opførelsen af den nye Vostok Station er udskudt til 2021.

Hoveddata

Billede

Servmorput i Storebælt

IMO
8729810
MMSI
273137100
ENI
Kaldesignal
UHBY
Hjemhavn
Murmansk
Pennant
Egenskab
LASH carrier/container ship
Klasse
Byggeår
1988
Byggepris
$265 millioner
Stenfiskernummer
Kontrolnummer
840293
Havnekending Nr.
Register
RUS
Ophugget

Dimensioner

Længde
228.8meter
LOA
260.3meter
Bredde
0
Bredde Ext.
34.6meter
Højde
0
Dybgang
11.8meter
Dybde
18.3meter
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Bredde Brovinger
0
Servicefart
20.5knob
Fribord
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0

Skrog

Værft
Zaliv Shipyard (Kerch, Ukrainian SSR)
Skrog nr.
401
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
11
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Isbrydende Kapacitet
1.8meter

Maskine

Beskrivelse
KLT-40 atom reaktor (135 MWt)
Effekt
135000KW
HK
Design Max Hastighed
20.5knob
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Atomkraft
Brændstofforbrug
0
Propeller
1
Propeller Type
4 blade ⌀ 6.7 m
Bovpropeller
Bovproller Effekt
Hækpropeller
Hækpropeller effekt
0
Ror
Stabilisator
Generatorer
Nødgenerator
Kedler
Kedler Type
Landstrøm
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Tovværk
Tovender

Management

Rederi

Federal State Unitary Enterprise ‘Atomflot’

Rederi IMO
Ejer

Russian Federation

Ejer IMO
Klassifikations selskab
Russian Maritime Register of Shipping
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Forsikrings selskab
Station

Kapacitet

Dødvægt
34615tons
Bruttotonnage
38226tons
Nettotonnage
11468tons
Displacement
61966tons
Lastrum
Containere TEU
1324
Container 14mt
Kølecontainere
Gods kapacitet
1*7944 3*8366 1*8352 1*4084
Pæletræk
0
Person kapacitet
110
Besætning
Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Sæder
Kahytter med balkon
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
Trailere
Lanemeter
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Lighters
11Flad bundet Pramme
Rute

Tanke

Tank Kapacitet
Balasttanke
22895m3
Balasttanke
0
Brændstoftanke
0
Brændstoftanke
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Frisk Vand
0
Frisk vand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0

Udstyr

Udstyr
Radar
Strømforsyning
Elevator
1
Swimmingpool
Spabad
Solarium
Restauranter
Barer
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
81
Karakter af ankerkæder
Cat3
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
2*35.0 2*16.0 2*3.2 2*3.0 2*60.0 1*500
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Redningsveste
0
Hoved Slæbewire
Ben
Ben Længde
0

Historik

Tidligere navne
Tidligere ejere
Tidligere Rederier
Tidligere Ruter
Tidligere Hjemsteder
Tidligere Flag
Tidligere Kaldesignal
Tidligere MMSI
Gudmor
Søsterskibe
Bestilt
30/05/1978
Første Stål Skåret
Kølstrakt
01/06/1982
Søsat
20/02/1986
Prøvetur
Prøvetur
Leveret
31/12/1988
Døbt
Døbt Sted
Jomfrurejse
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
oktober 2012 - Annonceres det at skibet ville blive sendt til skrotning. december 2013 - Det besluttes at skibet skulle klargøres til drift igen. februar 2016 - Bliver skibet igen taget i brug.
Noter
Horn

Næste Post

Forrige Post

Efterlad en Kommentar

© 2021 Nicolaj D. Jepsen Photo

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side. Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.